Una vuitantena d’assistents participen a la Tercera Jornada “SUMEM”

Com en les ocasions anteriors, l’acte estava organitzat per l’Hospital de Campdevànol i associacions del Ripollès

10 de març de 2017.- Per tercer any consecutiu, l’Hospital de Campdevànol i diverses associacions del Ripollès –Grup Mifas, Donants del Ripollès, Fundació Oncolliga Girona, Associació Catalana d’Afectats de Fibromiàlgia, Associació Comarcal per l’Ajuda i la Promoció a les Persones amb Discapacitat (ACPAD), Ripollès Cor i Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer i Altres Demències del Ripollès (FADES)– van organitzar la Jornada “SUMEM”. En aquesta ocasió, una vuitantena d’assistents van participar a l’acte, que es va celebrar el 3 de març, en el qual van poder presenciar la presentació de diverses iniciatives i experiències del camp de la salut.

Per començar, Núria Costa, coordinadora del Consell Consultiu de Pacients de Catalunya, va presentar aquest organisme. A part d’explicar quin és el funcionament del Consell, Costa va ressaltar la importància de la participació del pacient en temes de salut i de la seva implicació en les polítiques sanitàries. Tot seguit, Roser Vallès, responsable de la promoció de la donació del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, es va centrar en la donació d’òrgans i teixits. Va insistir especialment en el que va definir com “la màgia de la donació” ja que, segons va dir, es tracta d’un acte altruista que pot donar vida a moltes persones.

A continuació, el doctor Jaume Serra i Farró, metge nutricionista de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, va pronunciar la conferència “Idees per viure més i millor”. Va parlar sobre vellesa i envelliment i va destacar que “és molt important fer exercici i menjar sà”. A més, segons les seves paraules, cal tenir un objectiu cada dia, no fer les coses a llarg termini i tenir una motivació perquè el fet d’envellir no sigui un problema.

Finalment, Jordi Grané, llicenciat en Filosofia i màster en Sociologia i en Gestió Pública, va pronunciar la conferència “Assaborir la vida i altres maneres de generar la felicitat”, la qual va tractar sobre com ser més feliços i com gaudir de les petites coses, amb exemples i un punt d’ironia per reflexionar sobre “què som i que ens fa feliços”.

L’acte, va ser conduit per Ester Martí, directora de Corisa Media Grup, i va comptar amb a participació de Montsina LLimos, regidora de l’ajuntament de Ripoll; Jaume Vilarrasa, president del Patronat de la Fundació Hospital de Campdevànol; Ramon Vilardell, president de la Fundació Eduard Soler; Miquel Carreras, gerent de la Regió Sanitària de Girona del CatSalut; Joan Manso, president del Consell Comarcal del Ripollès, i Joan Grané, director gerent de l’Hospital de Campdevànol. Per a l’Hospital de Campdevànol, la salut comunitària i la promoció de l’educació sanitària entre la població són molt importants, és per això que el Centre treballa per dur a terme esdeveniments com aquesta jornada, que permeten acostar el coneixement a la població.

Presentacions:

Consell Consultiu de Pacients de Catalunya: Participació efectiva i visió de futur

La donació, un acte de Generositat i Solidaritat

Idees per viure més i millor

Assaborir la vida i altres maneres de Generar la Felicitat