Una trentena d’artistes pintaran en directe a Campdevànol per la Setmana Sense Fum

També es farà un concurs de fotografia a Instagram amb el hashtag #SSFHospitalCampdevanol

20/05/2022.- La Fundació Hospital de Campdevànol commemora un any més la Setmana Sense Fum 2022 amb un seguit d’activitats. L’any passat ho va fer amb vídeos a les xarxes socials, on diversos testimonis explicaven la seva experiència després d’haver deixat de fumar i, aquest any, ho farà amb la primera Trobada d’Artistes i Pintors per la Setmana Sense Fum i un concurs de fotografia a instagram. Recordem que la Setmana Sense Fum se celebra del 25 al 31 de maig.

Així doncs, dimarts 24 de maig i a la plaça Clavé de Campdevànol es farà la primera Trobada d’Artistes i Pintors per la Setmana Sense Fum, amb la col·laboració de l’associació local Campdevànol Cultura i Compromís. A partir de les 10h del matí a la plaça Anselm Clavé de Campdevànol, una trentena d’artistes i pintors crearan la seva obra en directe a partir del que els suggereixi els lemes escollits per l’OMS, “El tabac, una amenaça pel nostre medi ambient” i pel Departament de Salut, “Viu sense fumar i comença a sumar”. Posteriorment aquestes obres s’exposaran als centres d’atenció primària de Campdevànol i Ribes de Freser i també a l’Hospital de Campdevànol. Aquesta activitat es farà durant tot el matí, i aprofitant que és dia de mercat setmanal a Campdevànol, també s’habilitarà un punt d’informació per a totes aquelles persones que tinguin intenció de deixar de fumar.

D’altra banda, a partir del dia 25 de maig i fins el 30 de maig es farà un concurs de fotografia a la xarxa social d’Instagram de l’Hospital de Campdevànol, on la temàtica també seran els lemes de la Setmana Sense Fum. Per participar-hi caldrà que es pengi la foto amb el hashtag #SSFHospitalCampdevanol i que s’etiqueti a l’Hospital. Hi haurà premi per a la foto guanyadora, que l’escollirà un jurat format pel Comitè Sense Fum del centre sanitari de Campdevànol. Les bases del concurs es poden trobar a la pàgina web de l’Hospital. Cada persona hi podrà participar amb un màxim de tres fotografies.

ACREDITACIÓ HOSPITAL LLIURE DE FUM

D’altra banda, l’Hospital de Campdevànol ha renovat el certificat com a Hospital Lliure de Fum pel període 2022-2025, que atorga la Xarxa Catalana d’Hospitals Sense Fum, en el nivell d’argent. L’entrega oficial del certificat es farà el pròxim mes d’octubre, en el marc de la 20a Trobada Anual de la Xarxa.

L’Hospital de Campdevànol té aquesta acreditació des de l’any 2011. L'objectiu de la Xarxa Catalana d'Hospitals Sense Fum és assegurar un ambient sense fum, formar i sensibilitzar els professionals sanitaris sobre el problema del tabaquisme, activar programes de cessació tabàquica i promocionar activitats sense tabac.

BASES DEL CONCURS D'INSTAGRAM SETMANA SENSE FUM 2022