L'Hospital obre la celebració del centenari amb un concurs per trobar el logotip

El tret de sortida de la commemoració es donarà el setembre d’aquest any però el gruix d’actes es faran el 2020

L’Hospital de Campdevànol ha presentat avui els principals eixos de la celebració del centenari de la institució que es commemorarà l’any que ve, el 2020. El tret de sortida del centenari, però, es donarà a la festa major de Campdevànol d’aquest any, el mes de setembre, amb la presentació oficial de tots els actes del centenari i el logotip del centenari, que sortirà d’un concurs obert a tothom. Segons ha dit la presidenta del Patronat de la Fundació Privada de l’Hospital de Campdevànol, Dolors Costa, “és gairebé un deute recordar els nostres avantpassats que van fer possible l’hospital i posar-los en valor”, fent referència al fet que és un hospital que va sorgir de la “voluntat del poble”.

Costa ha explicat que al llarg de tot l’any es faran diversos actes, avançant que “entre altres coses” hi haurà un Acte Central Institucional que es farà el mes d’octubre del 2020, i que estarà obert a tota la població. Un dels objectius d’aquest centenari i que a l’hora d’organitzar els actes s’ha tingut en compte, és l’obertura de l’Hospital a la població de tota la comarca del Ripollès “i explicar què fem i qui som l’Hospital de Campdevànol”. En aquest sentit, els actes que es faran estaran descentralitzats i se’n celebraran a diversos municipis de la comarca, no només a Campdevànol. La presidenta del Patronat també ha destacat que “es farà partícips d’aquesta celebració a les entitats i associacions comarcals, amb les que sempre comptem i ens acompanyen”.

El gerent de l’Hospital, Joan Grané, ha explicat que una de les tasques més importants d’aquest centenari de la institució “és obrir-nos més a la població de tota la comarca, i és en aquest sentit amb el qual treballem des de fa temps”. Grané ha insistit que l’Hospital “és de tot el Ripollès i no només de Campdevànol i per això volem arribar a totes les valls i pobles de la comarca”. Dolors Costa ha tancat les intervencions dient que “tenir un hospital, fruit i origen de la gent d’un poble de només 3.500 habitants, pocs ho poden dir, i menys que s’hagi pogut mantenir i evolucionar com ho ha fet el de Campdevànol”.

EL LOGOTIP DEL CENTENARI

El primer pas cap al centenari de l’Hospital de Campdevànol es farà obrint un concurs per aconseguir el que serà el logotip del centenari “que ens identifiqui, sigui com a institució o com a valors que ens representen”. Es tracta d’un concurs obert a tothom (a partir de 18 anys) amb un termini de presentació que es tancarà el 30 de juny. El premi pel guanyador, a banda de ser l’autor del logotip que representarà el Centenari de l’Hospital, serà un diploma acreditatiu i un premi en forma de dotació econòmica de 300 euros. Els integrants del jurat seleccionador seran els membres de l’equip impulsor del Centenari de l’Hospital de Campdevànol, conformada per membres de l’òrgan de Govern i de l’equip de comunicació. El jurat proclamarà com a guanyador final el disseny que hagi obtingut més vots.

Aquí podeu consultar les bases del concurs