L’Hospital i l’Àrea Bàsica celebren el Dia de la Higiene de Mans

Durat tot el matí s'ha informat als usuaris de l'Hospital i també s'ha anat a les escoles amb diferents activitats

L’Hospital de Campdevànol ha commemorat aquest dilluns 6 de maig el Dia Mundial de la Higiene de Mans , sota el lema d’aquest any “Una atenció neta per a tots comença a les vostres mans”. Així doncs, durant tot el matí, a l’entrada de l’hospital hi ha hagut una parada amb personal del centre que ha repartit díptics on s’explica com s’han de rentar correctament les mans. A qui se les ha rentat se li ha fet entrega d’un “bitxo”, que volia representar els bacteris que tots portem a les mans.

El Dia Mundial de la Higiene de Mans se celebra des del 2009 i té la finalitat de conscienciar i implicar tant els professionals sanitaris com els directors i gerents dels centres sanitaris en la prevenció de les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària mitjançant la mesura senzilla i eficaç de rentar-se les mans. La iniciativa també va adreçada a pacients i usuaris. Durant els darrers dies els professionals de l’Àrea Bàsica Ribes- Campdevànol han anat a les escoles i llars d’infants d’aquesta zona (un total de cinc) per tal d’explicar com és d’important tenir sempre les mans netes. A les llars d’infants, a banda d’explicar la importància d’aquest hàbit, els nens fan una activitat amb pintura i els ensenyen a rentar-se les mans correctament. A les escoles es fa la mateixa pedagogia sobre la higiene de mans i un concurs de dibuix d’aquesta temàtica, amb un finalista de cada curs. La Fundació Privada Hospital de Campdevànol entrega com a obsequi un lot de llibres a l’escola per fomentar la lectura. Aquests dibuixos s’exposaran durant una setmana als CAP de Ribes de Freser i el de Campdevànol, acompanyat de fotografies dels escolars i informació sobre la importància de la higiene de mans.