L’Hospital, guardonat amb el Premi Ensems de fotografia intergeneracional

La fotografia premiada va ser realitzada per l’equip de comunicació del Centre

L’Hospital de Campdevànol ha estat guanyador del 3er Premi Ensems de fotografia intergeneracional. Núria Casals, infermera responsable d’hospital de dia sociosanitari de l’Hospital de Campdevànol, és l’autora de la fotografia premiada. La imatge, que porta per títol “Batega el cor”, mostra una sessió intercanvi generacional entre els avis de la Unitat de Llarga Estada de l’Hospital i els nens de l’escola bressol Els Barrufets, de Campdevànol. Aquesta sessió es va dur a terme dins el projecte “La Riquesa de l’Intercanvi Generacional”, una iniciativa posada en marxa el 2012 per fer més estreta la relació entre els usuaris de la Unitat Sociosanitària del Centre i els infants.

Els professionals de l’Hospital i de l’escola bressol col·laboren en aquest projecte amb l’objectiu d’aprofitar la riquesa de coneixements de la gent gran i les ganes d’aprendre dels infants. Així doncs la iniciativa pretén afavorir l’intercanvi generacional, potenciar l’oci i la socialització, i fomentar la mútua coneixença entre els més petits i els més grans. A més, també es treballa per donar un valor afegit al paper que els infants i la gent gran juguen en la societat. En aquest sentit s’organitzen trobades entre avis i infants per fer activitats com explicar contes, compartir jocs de psicomotricitat o celebrar diades especials, com per exemple Sant Jordi.

Els Premis Ensems, que aquest any han arribat a la seva tercera edició, estan organitzat pel Consorci de Benestar Social del Ripollès i es van entregar el passat 27 de febrer.