L’Hospital de Campdevànol, reconegut amb el certificat Amed

L'acte d'entrega es va fer el 12 de març

El passat 12 de març, l’Hospital de Campdevànol va rebre el certificat Amed, que identifica els establiments promotors de l’alimentació mediterrània. Així doncs, aquest certificat –que és atorgat per l’Agència de Salut Pública de Catalunya– posa de manifest que al menjador laboral de l’Hospital s’ofereix un menú basat en la dieta mediterrània. Concretament, es proporciona una oferta variada i equilibrada, amb plats de temporada i productes de la terra. A més, es té especial cura de l’atenció i la proximitat amb l’usuari. Per al personal del centre es proposa un menú amb quatre opcions a escollir de primer plat i dues de segon, amb gran varietat de productes (pasta, verdura, carn, peix) i postres a base de fruita fresca.

Joan Grané, director gerent de l’Hospital, ha estat  l'encarregat de recollir el certificat, entregat per Lluís Picart, director de l’Agència de Salut Pública de Catalunya a Girona. Segons explica el Dr. Grané, "aquest certificat demostra l’interès de l’Hospital per la salut dels seus treballadors, així com per la promoció d’hàbits saludables". A l’acte també hi han assistit  Joan Riu, responsable de l’Equip Territorial de Salut Pública al Ripollès, i Jaume Vilarrasa, president del Patronat de l’Hospital.

La iniciativa Amed forma part de les estratègies del Pla Integral per a la Promoció de la Salut mitjançant l’Activitat Física i l’Alimentació Saludables, PAAS, i té com a objectius principals mantenir i fomentar l'alimentació mediterrània en l'àmbit de la restauració col·lectiva i acreditar i identificar aquells establiments que reuneixin unes característiques concretes, vinculades al model d'alimentació mediterrània, per tal que la població pugui menjar saludablement fora de casa.