L’Hospital de Campdevànol presenta la Comissió de Cooperació Social

Aquest òrgan, constituït per treballadors del centre, està encaminat a participar en iniciatives de caràcter solidari i a conscienciar el personal sanitari de problemàtiques socials

L’Hospital de Campdevànol va presentar el dia 19 de desembre de 2012  al migdia, a la sala d’actes del centre, la Comissió de Cooperació Social. Aquest òrgan pretén esdevenir un espai de treball dins l’hospital, orientat a participar en iniciatives socials de caràcter solidari, a més d’apropar el món de la cooperació als professionals i usuaris del centre.

La Comissió de Cooperació Social de l’Hospital de Campdevànol està constituïda per treballadors del mateix centre amb inquietuds vers les problemàtiques socials. Els integrants de la Comissió desenvoluparan la seva activitat centrant-se en la promoció de la salut, el desenvolupament de les persones cap a una plena autonomia, la igualtat, i la solidaritat.

Amb aquesta iniciativa, l’Hospital de Campdevànol es compromet amb la defensa dels drets bàsics de les persones, un aspecte molt important en l’actual situació socioeconòmica. En aquest sentit, la comissió pretén col·laborar en diversos projectes solidaris, així com gestionar el material fora d'ús del centre per tal de donar-li una sortida solidària, i fer formació específica al personal de l’hospital, a través d’un ampli ventall d'activitats (com xerrades, exposicions, una publicació trimestral, etc.).

D’altra banda, en l’acte de presentació de la Comissió de Cooperació Social, es van fer entrega a diferents entitats de caràcter social de la Comarca (Càrites, Creu Roja, entre d’altres) de 500 quilos de menjar. Aquesta donació en forma de queviures ha estat recaptada, majoritàriament, pels treballadors de l’hospital, els quals van fer una aportació d’un “euro solidari” en comprar el número de loteria de Nadal. Amb el total des diners recollits -731 euros- es van comprar els aliments de primera necessitat que s’han lliurat a les entitats socials.

L’acte d’entrega va comptar amb la participació del president del Patronat de l’Hospital de Campdevànol, Jaume Vilarrasa, el gerent del centre, el Dr. Joan Grané, i representants de diferents entitats socials del Ripollès.