L'Hospital de Campdevànol participa en el miraculós rescat d'una dona que va estar en aturada cardíaca sis hores

Núria Darné i Núria Perpinyà es van encarregar de fer les maniobres de reanimació cardiovascular a causa de la hipotèrmia severa que patia la dona
ALBERT LLIMÓS (El 9 nou)

Núria Darné i Núria Perpinyà, infermera i técnica d’emergències del SEM de l’Hospital de Campdevànol van participar en l’extraordinari rescat de la británica Audrey Mash, de 34 anys que, després de perdre’s a la Vall de Núria amb el seu marit, va estar en aturada cardíaca durant més de 6 hores a causa d’una hipotèrmia severa.

L’actuació de les dues professionals va tenir lloc a l’heliport de Campdevànol, on els bombers del GRAE van traslladar a la dona en estat molt greu, i Darné i Perpinyà es van encarregar de fer-li les maniobres de reanimació cardiovascular. Finalment va ser traslladada a l’Hospital de la Vall d’Hebrón on amb l’oxigenació amb membrana extracorpòria, la van poder recuperar. Actualment està recuperada i, el millor de tot, és que pràcticament sense seqüeles.

Podeu llegir l’article d’El 9 Nou on Darné i Perpinyà expliquen la seva experiència, en aquest enllaç: ARTICLE