L’Hospital de Campdevànol participa al I Simposi de Promoció de la Salut a l’Arc Mediterrani

Membres de l’entitat van presentar el pòster ‘Educació per la salut: experiència en un hospital comarcal’

L’Hospital de Campdevànol ha estat present al I Simposi de Promoció de la Salut a l’Arc Mediterrani. La trobada, celebrada els dies 29 i 30 de maig, va estar organitzada per la Càtedra de Promoció de la Salut i en col·laboració amb el Dipsalut, del Parc Científic i Tecnològic de Girona. Els participants al simposi van reflexionar sobre la situació actual de la promoció de la salut i les propostes emergents, amb l’objectiu de compartir experiències i establir sinergies entre professionals i institucions per iniciar i potenciar un treball comú.

La participació de l’Hospital de Campdevànol s’emmarca en l’objectiu de l’entitat de promoure activament l’educació sanitària. En representació de l’hospital, Leonor Munell, responsable d’Educació en salut, i Gloria Pont, membre del grup d’Educació en salut, van presentar el pòster/comunicació “Educació per la Salut: Experiència en un Hospital Comarcal”.

El I Simposi de Promoció de la Salut a l’Arc Mediterrani va reunir reconeguts experts en la matèria a nivell mundial, com Diane Levin, referent pel que fa a alfabetització en salut; Stephan Van den Brouke, ex-membre de la direcció general de Salut i Consum de la Comissió Europea; Barbara Battel-Kirk, que desenvolupa un projecte a nivell europeu sobre competències en promoció de la Salut; i professionals de referència a l’Estat com Mariano Hernan, de l’Escola Andalusa de Salut publica; Begoña Merino, de Promoció de la Salut del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat; Javier Gallegos, de la Direcció general de Salut Publica d’Aragó, i Mª José Pérez, de Salut pública de Navarra. L’acte va comptar, també, amb Josep Mª Terricabras, catedràtic de Filosofia de la Universitat de Girona, qui va fer diferents reflexions sobre la promoció de la salut.