L’Hospital de Campdevànol organitza una xerrada col·loqui sobre colesterol i risc coronari

L’acte comptarà amb les intervencions d’una cardiòloga i una dietista del Centre i pacients que explicaran la seva experiència. Es tractaran aspectes com la prevenció, com actuar davant la malaltia o quina dieta és recomanable seguir.

L’Hospital de Campdevànol organitza una xerrada col·loqui sobre colesterol i risc coronari, que se celebrarà el proper dijous 19 de novembre, a les 18 h, al Teatre Municipal de Ribes de Freser. L’acte, que està dirigit tant a persones afectades com a la població en general, comptarà amb les intervencions de la doctora Ximena Maulen, cardiòloga de l’Hospital, i Gisela Pulido, dietista del Centre. A més, es presentaran experiències de pacients, que explicaran en primera persona com afronten aquestes dolències.

Entre altres temes, a l’acte s’abordaran aspectes com la prevenció del colesterol i el risc cardiovascular, quins són els riscos d’aquestes malalties, com actuar quan es diagnostiquen o quin tipus d’alimentació és recomanable seguir. Així mateix, els assistents a l’acte podran formular les preguntes que tinguin sobre aquests temes.

L’Hospital de Campdevànol organitza aquesta xerrada col·loqui en línia amb el seu objectiu de promoure activament l’educació sanitària entre la població. Concretament, l’acte se celebra en el marc de la iniciativa del Centre “El mes de la salut”, a través de la qual l’Entitat ja fa anys que treballa per difondre coneixements entre el ciutadans de la comarca que els poden ajudar a millorar la seva salut. L’any 2014, el “Mes de la salut” es va centrar en la diabetis; el 2013, en la importància de practicar esport i, el 2012, en la dieta mediterrània i els seus beneficis.

Tal com destaquen la Dra. Maulen i Gisela Pulido, la millor manera de prevenir l'augment del colesterol és seguir les recomanacions d'estil de vida saludable, basades en una alimentació mediterrània, activitat física regular (com a mínim, 150 minuts per setmana), no fumar i mantenir el pes adequat. A més, “si es té hipertensió arterial i/o diabetis, cal controlar-les tan bé com es pugui”, afegeixen.

El colesterol és un element essencial per al bon funcionament de l'organisme, però, quan la seva quantitat en sang és superior a la que l'organisme necessita, es diagnostica una hipercolesterolèmia. L'excés de colesterol es diposita a las parets arterials i, al llarg dels anys, dóna lloc a l'arteriosclerosi. Aquest fet implica que les artèries es facin més dures, rígides i estretes. Els dipòsits fins i tot poden arribar a impedir el pas de la sang per l'artèria. Així doncs, tenir el colesterol alt és un factor de risc per desenvolupar una malaltia cardiovascular.