L’Hospital de Campdevànol només admetrà ingressos que siguin Covid-19

La decisió s’ha pres arrel d’un brot detectat a principi de novembre a dins del centre

02.12.2020.- L’Hospital de Campdevànol no admetrà més ingressos de pacients que no siguin per Covid-19 durant, com a mínim, una setmana a partir d’aquest dimecres. Els malalts que hagin d’ingressar per qualsevol altra malaltia seran derivats a l’Hospital d’Olot Comarcal de la Garrotxa o altres centres de referència. Aquesta decisió s’ha pres després de detectar un brot de Covid-19 a dins del mateix centre, que ja ha provocat alguns contagis entre malalts i també professionals. L’objectiu d’aquesta mesura és tallar la infecció d’arrel i revertir la situació com més aviat possible.

Ara mateix a l’Hospital de Campdevànol hi ha 26 pacients positius ingressats entre aguts i sociosanitaris. El brot es va detectar el 4 de novembre passat quan un dels professionals de l’Hospital va ser positiu en Covid-19: en total el brot ha afectat a 29 pacients i 18 professionals, i s’han registrat tres defuncions.

L’Hospital ha redistribuït a tots els pacients positius en una unitat del centre, i la resta de malalts a una unitat no Covid. L’objectiu és poder deslliurar espais de l’Hospital per així poder fer una desinfecció integral i poder tornar a permetre ingressos de pacients no Covid el més aviat possible i sense perill de poder-se infectar per la malaltia.

Pel que fa a els pacients que puguin acabar sent traslladats a l’Hospital d’Olot o a d’altres centres, es preveu que no superi la vintena, tenint en compte que la mitjana de nous ingressos a l’Hospital del Ripollès és d’entre dos i tres per dia.

Aquesta mesura estarà vigent durant una setmana i dimecres que ve es valorarà si cal continuar aplicant-la o no.

L’Hospital de Campdevànol ja fa setmanes que va prendre mesures de prevenció per evitar possibles contagis de Covid-19. En aquest sentit, setmanes enrere es van prohibir les visites a pacients ingressats a l’hospital, excepte casos molt concrets. També es van suspendre totes les intervencions quirúrgiques amb ingrés i el servei de l’Hospital de Dia. El motiu aleshores era la situació epidemiològica a la comarca del Ripollès, que era molt desfavorable per l’alt índex de contagi. Arrel del brot detectat al novembre es van revisar totes les instal·lacions de ventilació, s’han fet cribatges constants als professionals sanitaris i s’ha estat en contacte periòdic amb el sistema de vigilància epidemiològica, que demà dijous seran a l’Hospital de Campdevànol per analitzar la situació al centre.