L’Hospital de Campdevànol inverteix més de 70.000 euros en plaques solars per l’estalvi energètic

Es preveu un estalvi de 8.000 euros anuals en despesa energètica

11/05/2022.- L’Hospital de Campdevànol està instal·lant panells fotovoltaics a la teulada de l’edifici, en una clara aposta per les energies renovables i fer un pas més cap a garantir uns equipaments més sostenibles. Les plaques s’han començat a instal·lar aquesta setmana i es preveu que els treballs tinguin una durada de deu dies. La inversió total és de 71.000 euros, subvencionats en un 25% pels fons europeus Next Generation.

L’aposta per aquesta inversió respon a la necessitat de reduir el cost de l'energia de l’Hospital, tenint en compte que és molt elevat perquè es tracta d’un equipament que està en continu funcionament. Aquest increment de l’electricitat, a més, s’ha vist agreujat a causa de la guerra d'Ucraïna. Es preveu que amb les plaques fotovoltaiques es generi un estalvi anual d'uns 8.000 euros en despesa d'energia. En total s’instal·laran 180 mòduls/plaques a la teulada de l'edifici de l’Hospital, i es preveu que aquesta inversió s'amortitzi entre 7 i 8 anys.

Els treballs no han de tenir grans afectacions pels usuaris. Bàsicament, la grua que ajuda a la col·locació dels panells ha ocupat momentàniament la illeta central de davant de l’Hospital provocant algun problema de mobilitat mínim. El personal de coordinació de la instal·lació i el propi de l'Hospital estan a peu d'obra per tal de minimitzar aquestes incidències.

Segons ha explicat el director financer de l’Hospital de Campdevànol, Sergi Subirachs, “estem també a l'aguait d'altres possibles línies d'ajudes en aquest àmbit de la sostenibilitat i d'inversions en equipaments sanitaris, per si podem ser-ne beneficiaris, però el desplegament per part dels governs és lent”.