L’Hospital de Campdevànol ha rebut tres respiradors aquesta setmana

Els equips es podran utilitzar per a pacients amb Covid-19 però també amb altres patologies

24/4/2020.- L’Hospital de Campdevànol ha rebut en els darrers dies tres respiradors amb l’objectiu de dotar al centre sanitari de referència del Ripollès amb el material mèdic indispensable per fer front a la Covid-19. L’empresa Servycat de Vic ha donat a l’Hospital un respirador mecànic invasiu, mentre que l’Institut d’Investigació i Innovació del Parc Taulí va entregar dos respiradors més dissenyats per Leitat i CatSalut. Aquest equipament es podrà utilitzar per pacients greus de Covid-19 però també per altres patologies.

El respirador que ha entregat Servycat, empresa de manteniment industrial i noves instal·lacions, ha estat dissenyat per l’empresa d’I+D, GasN2, i es diu DAR (Dispositiu Autònom de Respiració) dins de la categoria de respiradors mecànics invasius per a pacients amb Covid-19. Segons ha explicat el director general de Servycat, Fernando Ortega, que quan va esclatar la crisi sanitària “diversos familiars i amics ens parlaven de les carències que hi havia als hospitals, i això ens va fer decidir per tirar endavant aquest projecte” amb la intenció de poder ajudar a combatre el coronavirus. Ortega explica que van decidir entregar-lo a l’Hospital de Campdevànol “perquè a vegades hi ha poca sensibilitat cap a les comarques més d’interior o rurals, com és el cas del Ripollès” i com que ells també són una empresa petita i local “vam pensar que era una bona idea entregar-lo a un hospital comarcal com el de Campdevànol”.

Pel que fa als dos equips que va entregar l’Institut d’Investigació i Innovació del Parc Taulí, són respiradors de campanya preparats per donar suport als hospitals i a les UCI. Han estat dissenyats per l’empresa Leitat i fabricats en 3D.