L'Hospital de Campdevànol ha estalviat més d'un 10% en energia el darrer any, gràcies a les plaques solars

Aquesta setmana ha fet un any que es van instal·lar a l'edifici de l'Hospital

11/05/2023.- Aquesta setmana ha fet un any que la Fundació Hospital de Campdevànol va fer una clara aposta per a les energies renovables i va instal·lar panells fotovoltaics a l'edifici de l'Hospital, i contribuir així en l'estalvi energètic. Les dades de l'estalvi generat des de la seva implantació certifiquen els bons resultats d'aquesta inversió, ja que s'ha estalviat un 10,78% de l'energia consumida pel centre sanitari durant aquest darrer any.

Una altra dada positiva a destacar és que durant alguns dies, sobretot en cap de setmana, pràcticament s'ha igualat el consum que han aportat les plaques solars amb el consum que genera l'Hospital. L'energia generada per les plaques solars des de la seva instal·lació ha estat de 96,72 MWh, essent el dia de més producció el 5 de juny del 2022, que va generar 492,85 KWh. També cal dir que durant aquest any hem tingut 76 dies de cel ennuvolat, fet que ha afectat la producció, així com 41 dies de pluja, dos de neu i un dia amb fum a causa de l'incendi de Manresa.

En total es van instal·lar 180 mòduls/plaques a la teulada de l'edifici de l'Hospital, amb una inversió total de 71.000 euros, subvencionats en un 25% pels fons europeus Next Generation. L'aposta per aquesta inversió respon a la necessitat de reduir el cost de l'energia de l'Hospital, tenint en compte que és molt elevat perquè es tracta d'un equipament que està en continu funcionament.