L'Hospital de Campdevànol començarà a fer una reintroducció de l’activitat al centre a causa del descens d’ingressos per Covid-19

• Actualment només hi ha nou pacients ingressats i ja s’ha pogut tancar una de les dues unitats on hi ha els pacients positius per Coronavirus o amb simptomatologia

21/04/2020.- L’Hospital de Campdevànol ha registrat un descens dels ingressos hospitalaris a causa de la Covid-19 en els darrers dies, que ha portat a la direcció del centre a plantejar una progressiva reintroducció de l’activitat. Actualment només hi ha nou pacients ingressats per Coronavirus, i això ha possibilitat tancar una de les dues unitats que hi ha a l’hospital per a pacients amb aquesta patologia. Aquests dies s’hi ha fet neteja i desinfecció per tal de poder acollir altres pacients. L’Hospital de Campdevànol ha registrat 98 casos de Covid-19 des de l’inici de la crisi, 8 dels quals han estat mortals, i ja s’han donat 57 altes.

Davant la situació de tenir més altes hospitalàries que ingressos, la intenció és reintroduir l’activitat habitual, de forma progressiva, planificant algunes intervencions a l’àrea quirúrgica, sempre que no suposin ingrés hospitalari “per tal de no hipotecar llits”, segons el gerent, Joan Grané. També s’iniciarà alguna activitat a la Consulta Externa, que es va paralitzar totalment amb la crisi de la Covid-19 sempre, però, de forma molt lenta i gradual. En els darrers dies ja s’ha notat un increment d’urgències de patologies vàries, tenint en compte que fins ara només eren per simptomatologia del Coronavirus.

Malgrat les dades positives, el gerent de l’Hospital de Campdevànol ha insistit a ser prudents i que el període de temps entre el 23 d’abril i el 27 d’abril serà essencial per saber si la resolució de la crisi va per bon camí o hi ha un rebrot. I és que just en aquestes dates és quan farà deu dies que l’Estat va decretar la reincorporació laboral de molts sectors. “El que ha quedat demostrat és que com menys es mou la gent, menys infectats es registren, per tant, per molt que es vagi protegit això no garanteix que no hi hagi infecció”, assegura Grané.

El gerent de l’Hospital diu que ara, des del centre sanitari, es treballarà perquè “tot el que hem après a fer de forma diferent amb aquesta crisi es continuï fent de la mateixa manera, perquè ens ha anat bé”. Com a exemple, ha posat les consultes telefòniques i per correu electrònic que s’han gestionat durant aquests dies “perquè resulten ser tant o més efectives que de forma presencial”.

Una de les preocupacions actuals és que en els mesos vinents no hi hagi una gran afluència al departament de Consultes Externes de l’hospital, i ha avançat que es limitaran els acompanyaments i les citacions estaran molt programades. En aquest sentit, Grané demana que “la gent no tingui pressa perquè, si volem tornar a la normalitat de forma ràpida, serà un fracàs. S’ha de fer de forma molt planificada i ordenada”.