L’Hospital de Campdevànol celebra la Setmana Sense Fum

Aquesta iniciativa té lloc del 24 al 31 de maig, en el marc de la celebració del Dia Mundial sense Tabac.
24 de maig de 2016.- Una vegada més, l’Hospital de Campdevànol se suma a les activitats amb motiu de la Setmana Sense Fum, que té lloc del 24 al 31 de maig. En el marc d’aquesta iniciativa, el Centre penjarà a la seva entrada un quadre elaborat per l’artista ripollès Mingo Batalla. Així mateix, els usuaris de l’Hospital de Dia Sociosanitari han realitzats unes flors amb frases com “El tabac, ben lluny” o “L’entorn és de tots, gaudim-lo sense fum”. També s’han realitzat enquestes als usuaris i professionals sobre el consum de tabac.

La Setmana Sense Fum està relacionada amb la celebració del Dia Mundial sense Tabac, que tindrà lloc el 31 de maig, amb la finalitat de destacar els riscos per a la salut associats al consum de tabac i promoure l’aplicació de polítiques públiques eficaces per reduir aquest consum. El Centre va començar a participar en el Dia Mundial sense Tabac el 2003 i, des d’aleshores, s’han dut a terme diverses activitats per conscienciar la població. Les iniciatives que s’organitzen des de l’Hospital per ajudar la població a deixar de fumar es desenvolupen en el marc del Pla Estratègic 2013-2016 de l’Entitat, en el qual, juntament amb altres aspectes, es treballa per promoure l’educació sanitària de la població del Ripollès i per potenciar els hàbits de vida saludables

També cal destacar que el Centre és membre de la Xarxa Catalana d’Hospitals Sense Fum des de l’any 2004 i que, des del 2011, compta amb la certificació d’Argent. La responsable del projecte a la Institució és la doctora Sílvia Molina, pneumòloga, qui coordina les tasques a realitzar i la comissió establerta per a aquest projecte. L’objectiu final d’aquesta xarxa és assegurar un ambient sense fum, formar i sensibilitzar els professionals sanitaris sobre el problema del tabaquisme, activar programes de cessació tabàquica i promocionar activitats sense tabac. Així mateix, des del 2009, l’Entitat compta amb programes de deshabituació tabàquica –dirigits tant a pacients ingressats com al personal de la Institució– que ofereixen tractaments farmacològics gratuïts.

Sobre la Setmana Sense Fum
La Setmana Sense Fum és una iniciativa de la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitaria (semFYC) i CAMFiC a Catalunya, que durant els últims anys ha organitzat el Programa Atenció Primària Sense Fum a Catalunya (AIFICC, CAMFiC i ASPCAT). Amb l’objectiu d’involucrar diversos àmbits en una iniciativa comuna i unificar un mateix missatge, aquest any s’han implicat en l’organització tots els que ja estaven relacionats amb aquesta campanya: la Xarxa d’Atenció Primària Sense Fum, la Xarxa Catalana d’Hospitals sense Fum, la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables, el Consell de Col·legis de Farmacèutics, la Societat Catalana de Salut Laboral, la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis i les Diputacions.

L’objectiu de la Setmana Sense Fum és sensibilitzar la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se o abandonar l’hàbit tabàquic i poder gaudir d’un ambient lliure de fum. Els lemes per a aquest any 2016 són: “L’entorn és de tots, gaudim-lo sense fum!”, “Passo de fumar, i tu?” i “Decideix-te a deixar de fumar, avui és el dia”.