L’Hospital de Campdevànol aposta per la prevenció dels accidents a la llar en infants

El Centre organitza una taula rodona per informar i conscienciar sobre aquest tipus d’incidents. El Servei d’Infermeria de l’Hospital ha elaborat un full de recomanacions a fi d’evitar-los.
2 de desembre de 2016.- L’Hospital de Campdevànol va organitzar la taula rodona ‘Accidents a la llar en infants’, que es va celebrar ahir al Cívic de Campdevànol, amb l’objectiu d’informar, prevenir i conscienciar pares, mares, familiars a càrrec d’infants i professionals del sector vinculats amb la salut dels més petits sobre els accidents a la llar en aquest col·lectiu.

Aquest acte s’emmarca dins del ‘Mes de la salut’, que l'Hospital de Campdevànol celebra cada any des de 2011, a fi de promoure activament l’educació sanitària.

Adoptar una actitud preventiva

Els accidents a la llar són la primera causa de mortalitat dels nens d’entre 1 i 14 anys, per la qual cosa, segons es va posar de relleu a la jornada, és necessari adoptar una actitud preventiva per tal que els riscos no esdevinguin danys per a la salut dels integrants de la llar. Així, durant l’acte es va repartir als assistents un full de recomanacions per evitar els accidents a la llar, que ha estat elaborat pel Servei d’Infermeria de l’Hospital de Campdevànol.

Tere Franquesa, infermera de Pediatria de l’Àrea Bàsica de Salut (ABS) Ribes de Freser-Campdevànol, va fer referència als accidents més freqüents i a la manera d’evitar-los. Per exemple, va indicar que les lesions més habituals a la llar de 0 a 12 mesos són asfíxia per immersió o sufocació, caigudes, cremades i intoxicacions.

Per la seva banda, el doctor Lluís Arcalà, pediatre de l’Hospital de Campdevànol, va explicar com tracten aquest tipus de lesions a l’Hospital Comarcal del Ripollès. Carme Murillo, directora de la llar d’infants “El Barrufet", va centrar la seva ponència en les accions preventives que ha de complir una escola perquè no es produeixin aquests accidents i en els protocols d’actuació en el cas que succeeixin.

Segons les dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), a Espanya, les causes principals de mortalitat infantil per lesions (en la franja de 0 a 14 anys) estan relacionades amb: lesions no intencionades, ofegaments, caigudes, cremades, enverinament o intoxicacions (més del 90 % de les intoxicacions succeeixen a la llar).