L'Hospital de Campdevànol adopta mesures de protecció i seguretat davant l’alt risc de rebrot de Covid-19 al Ripollès

• Es preveu que siguin mesures transitòries en espera que la situació de risc de rebrot millori

02/09/2020.- Davant l’elevat risc de rebrot en què es troba la comarca del Ripollès, el Comitè de Crisi de la Fundació Hospital de Campdevànol ha decidit aplicar un seguit de mesures de prevenció i seguretat que es posaran en funcionament a partir d’avui. La més significativa és que es prohibeixen les visites als pacients ingressats al centre sanitari, amb algunes excepcions, i també es reduiran les visites presencials a Consultes Externes.

Així doncs, les visites als pacients que es troben ingressats a l’Hospital queden totalment prohibides excepte els que es trobin en una situació de final de vida, pediatria, obstetrícia (parts) o pacients amb demència i/o trastorns cognitius. Aquesta mesura també afecta a les persones que es troben ingressades a la Unitat Sociosanitària, amb l’objectiu de protegir els pacients més vulnerables. Val a dir que una vegada l’acompanyant dels casos excepcionals entri a l’habitació del pacient, ja no en podrà sortir fins que es doni l’alta hospitalària al seu familiar.

Una altra de les mesures aprovades pel Comitè de Crisi -també orientada a protegir el col·lectiu més vulnerable- és que no es faran més ingressos a l’Hospital de Dia Sociosanitari, i als usuaris d’aquest servei se’ls hi farà un seguiment amb prova PCR setmanal. L’espai de Consultes Externes també es veurà afectat per aquestes mesures, ja que es reduiran al màxim les visites presencials, però alhora i amb la intenció de compensar el servei, es potenciarà i es reforçarà el seguiment i visites telefòniques. Per últim, els acompanyants de pacients que s’hagin d’intervenir quirúrgicament hauran d’esperar-los a fora de l’Hospital. Un cop acabada la intervenció se’ls avisarà telefònicament perquè puguin anar a recollir al pacient.

Confiem que aquesta sigui una situació transitòria i que la situació millori en les pròximes setmanes, però ara mateix és indispensable prendre mesures de prevenció i seguretat, tant pels pacients de l’Hospital com pels professionals que hi treballen.