III Jornada de les Unitats d’Atenció al Ciutadà de la Regió Sanitària de Girona

El Dr. Grané va exposar l'experiència de l'Hospital de Campdevànol

La Regió Sanitaria de Girona va celebrar, el passat 17 de gener, la III Jornada de les Unitats d’Atenció al Ciutadà (UAC), en la qual va participar el Dr. Grané, director gerent de l’Hospital de Campdevànol.

A la jornada, el Dr. Grané va explicar l’experiència de l’Hospital de Campdevànol, des del punt de vista d’un centre petit. En la intervenció, va exposar la seva visió de la Unitat d’Atenció al Client i va parlar de les funcions que s’hi desenvolupen, així com de la seva situació a l’organigrama del Centre. A l’acte també es va presentar l’experiència de l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta i de l’Atenció Primària de l’ICS de Girona.

Joan Canimas, doctor en Filosofia i màster en Bioètica i Dret, va ser el coordinador de la taula i va fer una exposició en la qual va fer referència a la confluència que es dóna en aquestes unitats, referint-se a la gestió econòmica, científica, de burocràcia i ètica. En segon lloc, va tractar l’ètica, des del punt de vista de l’hospitalitat i bioètica. Un altre dels aspectes dels quals va parlar són els reptes, entre els quals va destacar el fet de no apartar el problema d’on es genera, l’acolliment, l’hospitalitat, la racionalitat i la humanitat i mediació entre dues persones.

A la cloenda, Josep Lluís Piqué, gerent d’Atenció Ciutadana del Servei Català de la Salut, va subratllar la importància de les UAC i va recordar que són més que punts de recollida de les reclamacions, ja que gestionen diàriament moltes altes i baixes, trasllats a altres centres per millorar les llistes d’espera, segones opinions, etc. Segons va dir, les Unitats d’Atenció al Ciutadà haurien d’ocupar un lloc important dins de les institucions. Piqué també va donar a conèixer els objectius que es duran a terme des del Departament de Salut i va encoratjar les persones que formen part d’aquestes unitats a seguir treballant per oferir un servei d’excel·lència.

Per la seva part, Carme González, cap d’Atenció al Ciutadà de la Regió Sanitària de Girona, va considerar que les UAC han d’estar al mateix nivell que les direccions mèdiques i d’infermeria.