El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi a l’Hospital de Campdevànol

Segons el Govern se li ha atorgat en reconeixement al servei assistencial i a l’arrelament social de pacients i de professionals

11/03/2020.- El Govern de la Generalitat ha aprovat concedir la Creu de Sant Jordi 2020 a 30 personalitats i 15 entitats, entre les quals hi ha l’Hospital de Campdevànol. Recordem que arran de la commemoració del centenari de la institució comarcal al llarg d’aquest any, es va engegar una campanya per presentar candidatura per obtenir la Creu de Sant Jordi. Moltes entitats i associacions de la comarca, així com els seus ajuntaments van donar suport a l’Hospital de Campdevànol.

Segons s’ha apuntat des del Govern de la Generalitat, s’ha concedit la Creu Roja a l’Hospital “en reconeixement al servei assistencial i a l’arrelament social de pacients i de professionals de la medicina que ha dut a terme la institució durant el seu primer segle de vida”. El gerent de l’Hospital de Campdevànol, Joan Grané, reaccionava dient que “estem molt contents i ho veiem com un reconeixement del Govern de la Generalitat pels cent anys de dedicació a la població del Ripollès. Grané ha volgut agrair especialment “a tots aquells que ens han donat suport, perquè sense ells no hagués estat possible”. Per últim, també ha reconegut la tasca dels treballadors i treballadores del centre, a qui també correspon el premi.

La presidenta del Patronat Hospital de Campdevànol, Dolors Costa, també ha parlat de “reconeixement merescut” a la gent que fa cent anys va emprendre un projecte “que avui s’ha convertit en un gran hospital comarcal”. També ha agraït les adhesions a la campanya per aconseguir la Creu Roja, i ha assegurat que “estem doblement contents perquè en els darrers mesos han corregut diferents rumors sobre l’Hospital de Campdevànol, que han perjudicat seriosament la seva imatge. Una notícia com aquesta demostra que l’Hospital està més viu que mai i amb una salut de ferro”.