Els premis TOP 20 reconeixen l'Hospital de Campdevànol com un dels millors d'Espanya

Aquest guardó ha estat entregat per cinquè any consecutiu a l’hospital comarcal del Ripollès

L’Hospital de Campdevànol, hospital comarcal del Ripollès, ha estat premiat amb el TOP 20 de Gestió Hospitalària Global, un reconeixement que posa de manifest el bon nivell assistencial i la professionalitat del centre. Aquest guardó, entregat el 21 de novembre i que recau en l’entitat per cinquè any consecutiu, significa un gran reconeixement per a l’Hospital de Campdevànol i per a tots els seus treballadors. El Dr. Joan Grané, director gerent de l’Hospital de Campdevànol, ha estat l’encarregat de recollir el premi aquest matí, durant l’acte d’entrega dels premis TOP 20 que ha tingut lloc a Madrid.

Els premis TOP 20 són atorgats per IASIST –empresa de serveis d’informació sanitària–, que recull els resultats que avaluen els centres en base a una sèrie d’indicadors de qualitat, funcionament i eficiència econòmica i que reconeix la tasca dels hospitals participants amb millors resultats. La participació és voluntària, gratuïta i dirigida a tots els hospitals espanyols que volen formar part d’un procediment de valoració objectiva de la seva tasca, basada en les dades quantitatives disponibles.

Aquest any els premis han comptat amb 166 hospitals participants, 132 públics i 34 privats. En total, s’han lliurat 61 guardons en la categoria de Gestió Hospitalària Global (26) i sis especialitats clíniques (28): Sistema Nerviós, Respiratori, Cor, Ronyó i Vies Urinàries, Atenció al Pacient Crític i Seguretat de Pacients. Per tercer any consecutiu, també s’han concedit 7 premis especials a aquells hospitals del SNS de Gestió Directa per part de l’Administració amb millors resultats com a reconeixement als esforços de gestió en l’actual conjuntura de crisi econòmica i retallades financeres. Aquests 61 guardons han recaigut en 48 hospitals.

Gestió Hospitalària Global

Els hospitals TOP del Sistema Nacional de Salud tenen un índex de mortalitat un 22% inferior que la resta de centres, un 20% menys de complicacions i un 7% menys de readmissions urgents. A la vegada, ofereixen una major qualitat assistencial amb uns percentatges de millora en despeses d’aprovisionament del 32% i en productivitat del 29%. Tot això malgrat que els seus pacients són un 4% més complexes. A més, els TOP també presenten una gestió més eficient de l’estada hospitalària, que és un 17% inferior a la resta de centres, i una tendència a l’ambulatorització de processos quirúrgics un 15% superior. L’índex d’hospitalitzacions evitables és un 2,5% menor en els hospitals TOP.