Page 2 - memoria2005
P. 2
Junta de Patronat Amb la presentació d’aquesta memòria, volem deixar constància de l’evolució que ha pres
(a 31 de desembre de 2005) la nostra institució des de l’any 2000. Des d’aquest any, coincidint amb el canvi de
President direcció, la Junta Rectora, per tal d’orientar l’hospital comarcal del Ripollès cap a una
Sr. Ferran Martínez Ramos veritable empresa de serveis assistencials, pren una sèrie de decisions estratègiques per
Vicepresident fer-ho possible:
Sr. Miquel Sitjar Serra
- Redacció i aprovació del Pla d’Empresa en data 28 de maig de 2002. Aquest
Secretari
Sr. Miquel Colomer Surós document defineix la missió i valors de la nostra institució, i les accions a prendre,
després de l’anàlisi acurada de situació.
Vocals
Mn. Josep Sala Subirana La Missió queda definida de la següent manera: Ser el dispositiu que proporciona
Sr. Josep Julià Milla Assistència Sanitària, Integral (Hospitalària / Extrahospitalària), i Universal (Pública
Sr. Celso Espona Vila
Sr. Ramon Llibre Angulo / Privada) a la seva àrea d'influència i amb qualitat acreditable pel seu nivell
Els Valors que impulsen la nostra Institució han de ser:
- "Desenvolupar una assistència sanitària i social integral per a tota la població de la comarca del
Ripollès".
- "La recerca de l'excel·lència mitjançant la millora continua de la qualitat".
Equip de Direcció - "Recerca de la viabilitat socialment i econòmicament que garanteixi la supervivència del model".
(a 31 de desembre de 2005)
Director Gerent És per això que la nostra entitat s'orienta, des d’aquest moment cap, un MODEL HOSPITAL
Sr. Joan Grané Alsina INTEGRAL COMARCAL: "Hospital general bàsic que dóna assistència ambulatòria i
Directora Tècnico Assistencial d'urgències amb presència física, que aposta per la integració de tots els dispositius
Sra. Marta Pedrerol Mas assistencials, i que també dóna cobertura sociosanitària i social".
Director d’Atenció Especialitzada
Sr. Antonio Radovan Gonçalves El repte de la nostra Institució és el de ser referent per a tota la xarxa assistencial de la
Directora d’Infermeria Comarca sense rebutjar cap oportunitat de noves àrees de gestió.
Sra. Roser Portabella Casany L’estructura organitzativa i funcional de la nostra entitat està encaminada a garantir el
Directora de Recursos Humans continuum assistencial del pacient, ja que aquest ha de ser el nucli i l'eix vertebrador de
Sra. Maribel Asso Pérez totes les nostres accions i actuacions.
Directora Econòmico Financera
Sra. Montserrat Verdaguer Serral Des de l’any 2002, s’han posat en funcionament una sèrie d’activitats assistencials, que
anomenem, tot seguit, a tall d’exemple:
- Intervencions quirúrgiques sense ingrés (CMA): novembre de 2002. Programa d'Atenció
Domiciliària, Equip de Suport (PADES): desembre de 2002. Intervencions quirúrgiques de cataractes:
abril de 2003. Intervencions quirúrgiques de varices: juny de 2003. Activitat d'oncologia a Consultes
Externes: abril de 2003. Extracció de cordals: octubre de 2003. Activitat de neurologia i atenció a
demències: novembre de 2003. Increment de llits de convalescència, passant de 6 a 12 llits, a l’any
2004. Gestió del sistema de teleasistència: octubre 2004. Activitat de cardiologia: març de 2005.
Reordenació de l’activitat de rehabilitació: octubre de 2005.
- Redacció d’un Pla Director d'Ampliació i Reformes, que va ser aprovat per l'Òrgan
de Govern de la Fundació, en data 28 d'abril de 2003. Aquest Pla contempla una
2
superfície d’ampliació de 1.634,81 m , en un edifici de 3 plantes annex a l’Hospital, i una
2
superfície de reforma de 2.153,89 m , amb un cost de 4,5 milions d’euros. Les obres van
començar l’últim trimestre de 2004.
- Canvi dels Sistemes d’informació: a finals de l’any 2003, es va iniciar un treball
d’anàlisi de diferents alternatives que acomplissin un conjunt de premisses. El mes de
juny de 2004 es va decidir l’adquisició del nou programari de la Institució.
Preliminarment es va decidir realitzar una anàlisi i redisseny de tots els processos de la
organització. L’objectiu final és el de disposar d’una història clínica única i amb la
possibilitat de compartir dades clíniques amb altres organitzacions sanitàries, la
qual cosa farà que la nostra activitat, orientada al nostre client, sigui més eficaç i efectiva.
Per últim, en data 23 de novembre de 2005, la Junta de Patronat va aprovar el Pla
Estratègic 2006-2009, que contempla 6 línies estratègiques a desenvolupar, per tal de
seguir avançant en l’oferiment d’uns serveis sanitaris i atenció a la dependència amb
qualitat, eficiència i transparència:
1. L’Hospital de Campdevànol com a proveïdor de serveis integrats de salut i atenció a la
dependència en el seu territori: la comarca del Ripollès.
2. L’Hospital de Campdevànol com a model de gestió assistencial.
3. L’Hospital de Campdevànol orientat als processos i resultats
de qualitat.
4. L’Hospital de Campdevànol i la complicitat dels professionals.
5. L’Hospital de Campdevànol com a organització eficient i transparent en la gestió dels
recursos.
6. L’Hospital de Campdevànol com a referent de salut per als ciutadans de la comarca.
Tots aquests projectes i realitats ens han de permetre afrontar, d’una manera segura i
sòlida, els nous reptes, que des de l’administració i la societat, se’ns demanen.
Miquel Sitjar Serra Joan Grané Alsina
President de la Fundació Privada Hospital de Campdevànol Director Gerent