Page 2 - memoria2005
P. 2

Junta de Patronat      Amb la presentació d’aquesta memòria, volem deixar constància de l’evolució que ha pres
              (a 31 de desembre de 2005)   la  nostra  institució  des  de  l’any  2000.  Des  d’aquest  any,  coincidint  amb  el  canvi  de

                          President    direcció,  la  Junta  Rectora,  per  tal  d’orientar  l’hospital  comarcal  del  Ripollès  cap  a  una
                 Sr. Ferran Martínez Ramos   veritable empresa de serveis assistencials, pren una sèrie de decisions estratègiques per

                        Vicepresident   fer-ho possible:
                    Sr. Miquel Sitjar Serra
                                       -  Redacció  i  aprovació  del  Pla  d’Empresa  en  data  28  de  maig  de  2002.  Aquest
                          Secretari
                  Sr. Miquel Colomer Surós   document  defineix  la  missió  i  valors  de  la  nostra  institució,  i  les  accions  a  prendre,
                                       després de l’anàlisi acurada de situació.
                            Vocals
                  Mn. Josep Sala Subirana   La  Missió  queda  definida  de  la  següent  manera:  Ser  el  dispositiu  que  proporciona
                     Sr. Josep Julià Milla   Assistència Sanitària, Integral (Hospitalària / Extrahospitalària), i Universal (Pública
                    Sr. Celso Espona Vila
                  Sr. Ramon Llibre Angulo   / Privada) a la seva àrea d'influència i amb qualitat acreditable pel seu nivell
                                       Els Valors que  impulsen la nostra Institució han de ser:
                                       - "Desenvolupar una assistència sanitària i social integral per a tota la població de la comarca del
                                       Ripollès".
                                       - "La recerca de l'excel·lència mitjançant la millora continua de la qualitat".
                Equip de Direcció      - "Recerca de la viabilitat socialment i econòmicament que garanteixi la supervivència del model".
                (a 31 de desembre de 2005)

                       Director Gerent   És per això que la nostra entitat s'orienta, des d’aquest moment cap, un MODEL HOSPITAL
                    Sr. Joan Grané Alsina   INTEGRAL  COMARCAL:  "Hospital  general  bàsic  que  dóna  assistència  ambulatòria  i

              Directora Tècnico Assistencial   d'urgències  amb  presència  física,  que  aposta  per  la  integració  de  tots  els  dispositius
                   Sra. Marta Pedrerol Mas   assistencials, i que també dóna cobertura sociosanitària i social".

             Director d’Atenció Especialitzada
              Sr. Antonio Radovan Gonçalves   El repte de la nostra Institució és el de ser referent per a tota la xarxa assistencial de la

                   Directora d’Infermeria   Comarca sense rebutjar cap oportunitat de noves àrees de gestió.
                Sra. Roser Portabella Casany   L’estructura  organitzativa  i  funcional  de  la  nostra  entitat  està  encaminada  a  garantir  el

              Directora de Recursos Humans   continuum assistencial del pacient, ja que aquest ha de ser el nucli i l'eix vertebrador de
                   Sra. Maribel Asso Pérez   totes les nostres accions i actuacions.

              Directora Econòmico Financera
              Sra. Montserrat Verdaguer Serral   Des de l’any 2002, s’han posat en funcionament una sèrie d’activitats assistencials, que
                                       anomenem, tot seguit, a tall d’exemple:
                                              - Intervencions quirúrgiques sense ingrés (CMA): novembre de 2002. Programa d'Atenció

                                       Domiciliària, Equip de Suport (PADES): desembre de 2002. Intervencions quirúrgiques de cataractes:
                                       abril de 2003. Intervencions quirúrgiques de varices: juny de 2003. Activitat d'oncologia a Consultes
                                       Externes: abril de 2003. Extracció de cordals: octubre de 2003. Activitat de neurologia i atenció a
                                       demències: novembre de 2003. Increment de llits de convalescència, passant de 6 a 12 llits, a l’any
                                       2004.  Gestió  del  sistema  de  teleasistència:  octubre  2004.  Activitat  de  cardiologia:  març  de  2005.
                                       Reordenació de l’activitat de rehabilitació: octubre de 2005.

                                       - Redacció d’un Pla Director d'Ampliació i Reformes, que va ser aprovat per l'Òrgan
                                       de  Govern  de  la  Fundació,  en  data  28  d'abril  de  2003.  Aquest  Pla  contempla  una
                                                                     2
                                       superfície d’ampliació de 1.634,81 m , en un edifici de 3 plantes annex a l’Hospital, i una
                                                                    2
                                       superfície de reforma de 2.153,89 m , amb un cost de 4,5 milions d’euros. Les obres van
                                       començar l’últim trimestre de 2004.


                                       -  Canvi  dels  Sistemes  d’informació:  a  finals  de  l’any  2003,  es  va  iniciar  un  treball
                                       d’anàlisi  de  diferents alternatives  que acomplissin  un conjunt  de  premisses.  El  mes  de
                                       juny de 2004 es va decidir l’adquisició del nou programari de la Institució.

                                       Preliminarment es va decidir realitzar una anàlisi i redisseny de tots els processos de la
                                       organització.  L’objectiu  final  és  el  de  disposar  d’una  història  clínica  única  i  amb  la
                                       possibilitat  de  compartir  dades  clíniques  amb  altres  organitzacions  sanitàries,  la

                                       qual cosa farà que la nostra activitat, orientada al nostre client, sigui més eficaç i efectiva.

                                       Per  últim,  en  data  23  de  novembre  de  2005,  la  Junta  de  Patronat  va  aprovar  el  Pla
                                       Estratègic 2006-2009, que contempla 6 línies estratègiques a desenvolupar, per tal de

                                       seguir  avançant  en  l’oferiment  d’uns  serveis  sanitaris  i  atenció  a  la  dependència  amb
                                       qualitat, eficiència i transparència:
                                          1.   L’Hospital de Campdevànol com a proveïdor de serveis integrats de salut i atenció a la
                                              dependència en el seu territori: la comarca del Ripollès.
                                          2.   L’Hospital de Campdevànol com a model de gestió assistencial.
                                          3.   L’Hospital de Campdevànol orientat als processos i resultats

                                              de qualitat.
                                          4.   L’Hospital de Campdevànol i la complicitat dels professionals.
                                          5.   L’Hospital de Campdevànol com a organització eficient i transparent en la gestió dels
                                              recursos.
                                          6.   L’Hospital de Campdevànol com a referent de salut per als ciutadans de la comarca.

                                       Tots aquests projectes i realitats ens han de permetre afrontar, d’una manera segura i
                                       sòlida, els nous reptes, que des de l’administració i la societat, se’ns demanen.


                                       Miquel Sitjar Serra                                                                                                                         Joan Grané Alsina
                                       President de la Fundació Privada Hospital de Campdevànol                                                                Director Gerent
   1   2   3   4   5   6   7