Page 2 - memoria2007
P. 2

Junta de Patronat      Aquesta memòria que us presentem vol ser, en primer lloc, el reconeixement explícit a
              (a 31 de desembre de 2007)   tots els professionals que han estat treballant durant aquest any a la nostra Institució, i

                          President    que  sense  el  seu  esforç  i  aportacions  no  haguera  estat  possible  assolir  les  fites
                Sr. Jaume Vilarrasa Batchelli   aconseguides. Per a ells tot el nostre reconeixement.

                       Vicepresidenta
                 Sra. Núria López Rodríguez   Per a nosaltres, l’any 2007 ha estat el de la culminació d’una sèrie d’accions que s’havien
                                       iniciat temps enrere, que estaven contemplats en els diferents documents de planificació,
                          Secretari
                  Sr. Miquel Colomer Surós   entre d’ells el Pla Estratègic 2006-2009 i el desenvolupament de les 6 línies estratègiques

                            Vocals     explicitades en ell, que a ben segur ajudaran a consolidar el nostre Hospital per tal de
                    Sr. Celso Espona Vila   poder donar compliment a la Missió de la nostra Institució, que és:
                     Sr. Josep Julià Milla
                    Sr. Enric Pérez Casas
                  Mn. Josep Sala Subirana     “Ser  el  dispositiu  que  proporciona  Assistència  Sanitària,  Integral
              Sr. Joaquim Serrahima Viladevall   (Hospitalària  /  Extrahospitalària),  i  Universal  (Pública  /  Privada)  a  la  seva  àrea

                                       d'influència i amb qualitat acreditable pel seu nivell”.


                                       Des del punt de vista estructural, tal i com recollia el Pla Director d’Ampliació i Reformes,
                                       s’han posat en funcionament les següents àrees assistencials:
                                                  Nova Àrea quirúrgica (mes de maig)

                                                  Nova Àrea d’urgències (mes de juliol)
                                                  Nova Àrea Sociosanitària i de Rehabilitació (mes de desembre)

                                       Altre dels fets importants ocorreguts ha estat la posada en funcionament, a partir del 1 de
                                       desembre, del nou aplicatiu informàtic de la Institució. Es tracta del programa Chaman©
                                       de  l’empresa  Costaisa.  Aquest  fet  ens  permetrà  el  poder disposar,  en  un  futur  proper,
                                       d’una història clínica única i amb la possibilitat de compartir dades clíniques amb
                                       altres organitzacions sanitàries, tal i com està plantejat des del Departament de Salut

                                       de la Generalitat de Catalunya, la qual cosa farà que l’activitat, orientada al nostre client,
                                       sigui més eficaç i efectiva.

                                       Per altre banda, durant l’any 2007 s’ha conclòs l’autoavaluació del Procés d’Acreditació
                                       dels centres d’atenció hospitalària aguda, amb una participació important dels treballadors
                                       de l’Hospital, i el recolzament de la Fundació Unió Catalana d’Hospitals i de COMTEC.
                Equip de Direcció      Aquest  procés  inicial  haurà  de  concloure  a  l’any  2008  amb  l’avaluació  externa  i  el
              (a 31 de desembre de 2007)   posterior  dictamen  de  la  Direcció  General  de  Recursos  Sanitaris  del  Departament  de

                       Director Gerent   Salut.
                    Sr. Joan Grané Alsina   Com a valor afegit d’aquest procés d’acreditació ha estat la creació de la Comissió de

                    Director Assistencial   Qualitat Intercentres de les Comarques Gironines, amb la participació de tots els centres
              Sr. Antonio Radovan Gonçalves   d’aguts de les comarques gironines, amb la voluntat expressa de poder fer benchmarking

                   Directora d’Infermeria   en temes de qualitat i realitzar formació continuada específica
                Sra. Roser Portabella Casany

              Directora de Recursos Humans   Pel que fa a l’activitat, durant aquest any destaquem:
                   Sra. Maribel Asso Pérez    -   la posada en funcionament del Programa de Rehabilitació Cardíaca, pioner

              Directora Econòmico Financera      a les comarques gironines.
              Sra. Montserrat Verdaguer Serral   -   la consolidació de l’activitat d’hospital de dia sociosanitari, amb la gestió de

                                                 25  places.  Aquesta  activitat  es  segueix  realitzant  de  manera
                                                 descentralitzada  a  les  diferents  residències  geriàtriques  i  assistides  de  la
                                                 comarca, mentre no estiguin concloses les obres de l’Hospital.

                                              -   la consolidació del Suport Vital Avançat de la Comarca.

                                       Altres fets rellevants que han succeït durant aquest any han estat:
                                              -   Nominació, per tercer any consecutiu, en el TOP20.

                                              -   Participació,  per  segon  any  consecutiu,  en  la  “Prova  Pilot  per  a  la
                                                 implantació  d’un  sistema  de  compra  de  serveis  de  base  poblacional  de
                                                 l’àmbit geogràfic del Ripollès”.
                                              -   L’aplicació  del  VII  Conveni  de  la  XHUP,  que  ha  suposat  un  increment

                                                 important en els costos salarials del personal de l’hospital .









                                           Jaume Vilarrasa Batchelli                   Joan Grané Alsina
                                           President                                   Director Gerent
   1   2   3   4   5   6   7